BLOG | TEÓRIA KREATIVITY

Kreativita / Copywriting / AI / Budovanie značky. Články vznikajú v spolupráci s AI za účelom jeho testovania.

Vysaje z nás umelá inteligencia kreatívnu dušu? Alebo budeme lepší copywriteri...

Niektorí ľudia si myslia, že AI je ako Drakula = vysaje z nás kreativitu. Je to tak? 

Postavička Draculu
Boost kreativity
Niekto verí, že AI berie tvorivosť z copywritingu. Ja verím, že ju dokáže naštartovať. Prečo? Automatizáciou všednejších úloh môže AI pomôcť kopíkom, aby sa mohli sústrediť na kreatívnejšie oblasti svojej práce. Umelá inteligencia vám môže tiež pomôcť vytvárať nápady, o ktorých by ste možno inak neuvažovali. 

Rýchlejšia tvorba obsahu 
Jednou z hlavných výhod používania AI v copywritingu je, že môže výrazne urýchliť proces tvorby obsahu. Napríklad nástroje poháňané AI dokážu generovať titulky, popisy produktov a dokonca celé blogové príspevky v priebehu niekoľkých sekúnd. 

Pomôže vám tiež s činnosťami ako je kontrola gramatiky a pravopisu, výskum kľúčových slov a optimalizácia obsahu. Copywriteri tak môžu produkovať viac obsahu za kratší čas, ale to neznamená, že musia obetovať aj kvalitu. Je to akoby ste mali pod sebou (ako kreatívny riaditeľ) tím copywriterov, ale stále rozhodujete o tom, ktorý nápad sa finálne použije a ktorý nie. Prípadne ho ako skúsený kreatívec doladíte a vybrúsite do finálnej podoby.

Prospeje vašej duši
Copywriteri sú často pod tlakom, aby produkovali veľa obsahu v krátkom čase. AI vás odľahčí a vie dokonca pomôcť s úlohami, ako je rešerš a analýza dlhých dokumentov (výročné správy, PR články...)

Skontroluje váš výstup
AI je schopná rýchlo a presne analyzovať veľké objemy údajov, či ich obsah je vecne správny a bez chýb.  Môže napríklad kontrolovať obsah, či neobsahuje plagiát, identifikovať nepresnosti v údajoch a navrhovať úpravy na zlepšenie čitateľnosti a prehľadnosti.

Poradí so SEO
Môže napríklad analyzovať kľúčové slová, navrhovať súvisiace témy a poskytovať prehľad o tom, aké typy obsahu sú najefektívnejšie pre konkrétne vyhľadávacie dopyty.

Záver
AI nástroje sú často len tak múdre, ako je aj ich používateľ. Takže skutočná kreativita bude aj naďalej vychádzať z vás. Ak však rutinné úlohy delegujete na asistenta v podobe AI, získate väčšiu mentálnu kapacitu na skutočne kreatívne veci. 

Skúste sa menej sústrediť na to, čo vám AI môže zobrať. A viac na to, čo vám môže pomôcť vytvoriť. AI má potenciál zmeniť spôsob, akým copywriteri pracujú. Tak, aby boli efektívnejší a kreatívnejší. Prečo to teda nevyskúšať...hm? :) 

PS: Ak sa chcete naučiť desiatky promptov, ako využiť umelú inteligenciu pri tvorbe textov, prečítajte si viac o mojom kurze Raketový Copywriting V. :)
Matej Valo - lektor Teórie kreativity

Viem, že kreativita sa dá naučiť. Vďaka  vzdelávaniu sa mi podarilo vypracovať z podpriemerného copywritera až na kreatívneho riaditeľa agentúry. Teším sa na vás na mojich kurzoch, kde si v príjemnej atmosfére ukážeme, ako ovládnuť umenie copywritingu, AI a budovania značky.

Objavte v sebe geniálneho marketéra

Moderné kurzy marketingu zamerané na copywriting, AI a budovanie značky.